fbpx

Doelgroepbepaling

Veruit het grootste deel van het succes van jouw advertenties wordt bepaald door de bepaling van jouw doelgroep.
Het is dan ook belangrijk om dit zorgvuldig aan te pakken.

De juiste doelgroep bepaald jouw succes

Een mooie tuinset zal je waarschijnlijk niet verkopen aan mensen die geen tuin hebben.
Dat klinkt natuurlijk logisch maar wij zien nog al te veel dat bedrijven op Social Media aan de verkeerde doelgroep(en) adverteren die helemaal niet op hun product/dienst staan te wachten. Dit leidt dus naar advertenties die niet aanslaan. Zo zijn er veel bedrijven die denken dat zij de juiste doelgroep te pakken hebben maar die toch fouten maken bij het opstellen van de doelgroep. 

Doordat wij ervaring hebben in het opstellen van doelgroepen, weten wij ook voor jouw onderneming de juiste doelgroepen te vinden. 

Hoe vinden wij de juiste doelgroep?

Aan de hand van jouw input over de kenmerken van jouw doelgroep(en) gaan wij hiermee voor je aan de slag. 
Wij vertalen deze kenmerken om in de doelgroepen die beschikbaar zijn binnen Facebook/Instagram/LinkedIn/etc. Hierbij combineren wij diverse doelgroepen
zodat er een unieke samengestelde doelgroep gevormd wordt die overeenkomt met jouw doelgroep. Om niet alles af te laten hangen van één doelgroep, maken wij meerdere doelgroepen aan die op enige wijze van elkaar verschillen. Zo kunnen wij erachter komen welke doelgroepen het meest winstgevend zijn.

Opnieuw benaderen van je websitebezoekers

Ook jouw websitebezoekers verdelen wij onder diverse doelgroepen. 
Met gebruik van een Facebook Pixel kunnen wij precies het gedrag van jouw websitebezoeker volgen. Deze houdt automatisch bij wie een bepaalde pagina bezocht heeft, wie een bepaald product gezien heeft, wie een product in het winkelmandje heeft toegevoegd en niet heeft afgerekend, wie tot het betaalscherm is gekomen maar nog niet heeft betaald, en nog veel meer. 

Op deze manier kan jij verschillende doelgroepen ervan samenstellen die je elke een passende advertentie laat zien op Social Media. Zo kan je bijvoorbeeld aan iemand die tot het betaalscherm is gekomen maar die niet tot betaling over is gegaan, een aparte advertentie laten zien dan iemand die enkel op je homepagina is geweest. Op deze manier kunnen wij jouw advertenties relevant houden waardoor jouw advertenties nóg effectiever zullen zijn!

Huidige klanten

Ook jouw huidige klanten kan je specifiek benaderen met een passende advertentie. 
Op deze manier kan je bijvoorbeeld gemakkelijk gebruik maken van cross selling en upselling om meer producten aan jouw huidige klanten te verkopen. Zo zien wij dan ook vaak dat de conversieratio van deze doelgroep een stuk hoger ligt dan gemiddeld! Tenslotte kan je ook jouw huidige klanten uitsluiten van jouw advertenties. Dat kan handig zijn wanneer je bijvoorbeeld veel mensen wilt bereiken op Social Media die nog geen klant van jou zijn.

Lookalikes

Lookalikes zijn mensen die LIJKEN (look like) op een bepaalde doelgroep. 
Hierbij maken wij gebruik van het algoritme van bijvoorbeeld Facebook/Instagram die voor ons mensen gaat zoeken die lijken op de betreffende doelgroep. Zo kunnen wij bijvoorbeeld een lookalike doelgroep samenstellen van jouw huidige klanten, websitebezoekers, ga zo maar door. 

Lookalike doelgroepen zijn in het algemeen extreem waardevol aangezien zij een verhoogde potentie hebben om klant van jou te worden. Zij komen immers sterk overeen met jouw huidige doelgroep (jouw klanten bijvoorbeeld). Het mooie van lookalike doelgroepen is dat zij nog geen interactie gehad met jouw onderneming. Een waardevolle doelgroep om aan te adverteren dus!

Jouw advertenties op Social Media uitbesteden?

Bekijk wat de voordelen voor jou zijn!